Zespół Placówek Oświatowych

ul. Szydłowska 9, 28-200 Staszów, woj. Świetokrzyskie

tel.fax (015) 866 73 90

zpokurozweki@staszow.pl

Wycieczka do Warszawy - 25-26.10.2021 r.

25 – 26 października 2021 roku uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Grupa liczyła 42 uczniów z klas: V, VI, VII, VIII oraz troje opiekunów: p. A. Wysocka, M. Zajdel i E. Cichoń.

Wcześnie rano, bo o 5.00 zebraliśmy się pod szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarem do naszej stolicy. Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od Lotnisku Chopina, następnie wjechaliśmy na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki, by z wysokości 114 metrów podziwiać niepowtarzalny widok Warszawy. Tutaj spotkaliśmy się z panią przewodnik i pojechaliśmy na Stare Miasto, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Pomaszerowaliśmy kolejno pod Zamek Królewski, Rynek Starego Miasta, pośrodku którego stoi pomnik Warszawskiej Syrenki, Pomnik Małego Powstańca. Idąc wzdłuż murów obronnych minęliśmy pomnik Jana Kilińskiego. Podczas spacerku po Starym Mieście podziwialiśmy piękne stare budynki, pani przewodnik opowiadała nam legendy i historie związane z Warszawą.

Idąc na obiad mijaliśmy pomnik Adama Mickiewicza, Pałac Prezydencki, Hotel Bristol by znaleźć się na Placu Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza i pospacerować po Ogrodzie Saskim. Po obiedzie pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego.

Po pełnym wrażeń dniu udaliśmy się do hotelu. Po zakwaterowaniu i odpoczynku poszliśmy do Galerii Złote Tarasy na kolację „w stylu amerykańskim”.

Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany. Po śniadaniu udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie zwiedzaliśmy wnętrza Zamku Królewskiego i uczestniczyliśmy w grze terenowej zorganizowanej przez panią przewodnik z biura podroży TuiTam. Następnie Muzeum Neonów, obiad i Stadion Narodowy, gdzie pani przewodnik w niezwykle ciekawy sposób opowiedziała o historii budowy PGE Narodowego i najbardziej spektakularnych wydarzeniach, które miały miejsce na płycie boiska.

Wycieczka do Warszawy uzmysłowiła naszym uczniom, że stolica ma niezwykle bogatą historię, obfitującą w wydarzenia, z których możemy być dumni.

Około godz. 22.30 autokar z wycieczkowiczami przyjechał do Kurozwęk i wszyscy udali się na zasłużony wypoczynek.

02-11-2021, Ewa Cichoń
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.